Undervising

KLASSISK GUITAR UNDERVISNING

Undervisning i klassisk guitar foregår efter dine behov, ønsker og ambitioner. Få et kendskab til den klassiske genre indenfor guitar, eller få bekræftet alle forestillingerne du måtte have om universerset bag det klassiske musik. Få en snak om hvad dette indebærer ved at kontakte os, både pr. e-mail eller pr. telefon.

Uøvet: Der er ingen krav til ens niveau, du kan både tilmelde dig fuldstændig uøvet, eller komme som øvet hos Pedro Oyarzo. Som uøvet guitarist tilbydes der grundlære i guitarens grundprincipper, teorilære, melodier, børnesange, julesange mm. Din undervisning bliver reguleret efter dine ambitionsniveauer – kontakt endelig hvis dine spørgsmål stadig er ubesvaret.

Øvet: Hvis du allerede har kendskaber til grundteori, noder og vil lære avancerede teknikker og sværere praktiskt guitarspil, kan man også tilmelde sig som øvet klassisk guitarist. Komponister som Vivaldi, Bach etc. kan tilbydes som undervisning på guitaren, derudover guitarkomponister såsom Sor, Coste, Tárrega, Villalobos og Lauro, og mange andre store komponister i verden. Alt fra den romantiske genre til den latinamerikanske genre kan tilbydes, du får lov at opdage musik fra andre verdensdele!

KLAVER, FLØJTE OG UKULELE UNDERVISNING

Klaverundervisningen ,fløjte og ukulele undervisning på Pedros Musikskole foregår som eneundervisning og tilpasses helt elevens individuelle niveau og behov. Man kan således starte både som absolut nybegynder og som mere øvet. Her er fuldt fokus på eleven, og undervisningen foregår kompetent i en positiv og konstruktiv ånd, hvilket er den optimale måde at lære på og at arbejde med sin musikalitet og musikglæde på.

Undervisningen består primært af instrumentkendskab, hørelære og nodeteori. Er man barn, så leges de forskellige discipliner ind på pædagogisk vis ved hjælp af bevidstgørelse om dèt at lytte aktivt, at være bevidst om sin kropsholdning og ved hjælp af motiverende teorikort og spil.

Repertoiret spænder bredt lige fra små franske børnesange og til Vivaldi og Mozart. Melodierne tilpasses individuelt til elevens niveau, således at eleven forholdsvist hurtigt opnår en mestringsfølelse af at kunne spille noget på klaveret, der lyder af noget. Dette er vigtigt og motiverende for det videre forløb og for udviklingen af glæden ved musikken.

MUSIKALSK BAGGRUND

Pedros passion for musik startede i hans ungdomsår og har fulgt ham gennem hele hans liv. Han har formået at få uddannelsen musikpædagog i 90’erne, og herudover har han speciale i klassisk guitar, som er hans hovedinstrument. Pedro har været aktivt underviser som musiker i mere end 45 år. Et par af hans tidligere kompetencer er bl.a. koncerter lige fra Japan til et cruisetogtskib. Udover musikunderviser og guitarist har Pedro været korleder og dirigent i diverse orkestre, hvor han har dirigeret for guitarorkestre, såfremt som andre. Når Pedros opmærksomhed ikke er rettet mod undervisningen eller et spillejob, bruges hans fritid på at komponere egen musik.

PRISER

• Privat undervisning/enkelttimer (guitar, klaver, fløjte og ukulele) 45. min …… 250 kr.
  • Privat undervisning/enkelttimer (guitar, klaver, fløjte og ukulele) 30. min …… 200 kr.
  • Man betaler og binder sig KUN månedsvis.

Musikundervisning når det passer dig efter aftale i hverdage, aften, weekender og sommerferie. Sygemelding sker telefonisk på dagen inden middagstid.